utorok 12. októbra 2010

Zadanie W4: Slobodný a otvorený softver

Po hektickom dni som sa dostala k vypracovaniu ďalšieho zadania vzdelávania DVUI ( pretože u nás sa dnes pozerá futbal ).
Učím na škole zameranej na obchod a služby a všetko sa tu točí okolo jedla, hotelov, cestovania a služieb. Preto pri výučbe informatiky okrem bežných programov s licenciou, používam aj špeciálne programy, určené pre hotely, firmy a reštaurácie. Autorské firmy nám ich ochotne poskytujú aj s príslušným školením zdarma ( vedia prečo :)).
Pre mňa užitočným slobodným softvérom je grafický program Gimp. Neslúži len na úpravu a retušovanie fotografií, to zaujíma hlavne dievčatá. Je vhodný na vytváranie nápisov, pozadí, reklamných materiálov, alebo jednoduchých animovaných ukážok, dokonca sa dá použiť aj na spracovanie filmov.
A keď sa dostanete cez množstvo vrstiev, naučíte používať masku, či filtre a kopu ďalších nástrojov výsledky potešia nielen vás, ale aj študentov.

3 komentáre:

  1. Konečne som našiel aj pekný blog (Nie iba samé pokusy).
    GIMP je fakt dobrý. Okrem základnej výbavy má možnosť doinštalovania pluginov a tak si ho prispôsobiť pre seba. Má trošičku nezvyklé ovládanie, ale po zapraxovaní sa to dá.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem, Gimp je veľmi dobrý program, v mnohom porovnateľný s profesionálnym photoshopom

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vďaka za typ, o programe Gimp som už počula veľa, ale zatiaľ som ho nevyskúšala. Určite to skúsim a môžem odporučiť našej učiteľke Fotografického krúžku na škole, ktorá sa ma pýtala na nejakú free alternatívu programu na úpravu fotografií, ktorú môžme nainštalovať do našej učebne.

    OdpovedaťOdstrániť